G.V. | nedelja, 24 maj 2015

Kot vsako leto, smo tudi to leto božič po družinski tradiciji preživljali skupaj s starši. Ko sem nekega dne tekom praznikov vstopil v kuhinjo, sem videl našo kuharico Berto jokati. Na vprašanje, zakaj joka, je odgovorila, da je njej sin pobegnil od doma, ker ju je njen mož pretepal in skušal ubiti. Ko sem poslušal njeno zgodbo, sem vedel, da Bog želi, da ji pomagam.

ImageZato sem šel z njo, da bi videl kje živi – odpeljala me je v razpadajočo barako, kjer je živela s svojim možem in devetimi otroki. Mož je vsak dan pretepal njo in otroke, ko pa je bil ekstremno opit, je večkrat uriniral na svoje hčerke. Začel sem mu govoriti o Bogu in nad tem, kar sem mu povedal, je bil navdušen – za nekaj mesecev je celo nehal piti. Vendar je kmalu spet začel in ponovno so se pojavili problemi – Berta me je večkrat klicala, naj pokličem policijo, saj so njegovi izgredi uhajali izpod nadzora. Ko se je to večkrat ponovilo, sem začutil, da me Bog kliče, da pustim vse, kar imam, in grem živeti s to družino, da jim pomagam.

Življenje v barakarskem naselju me je globoko pretreslo – ljudje so živeli v groznih situacijah. Kot je opisano v Camusevi knjigi Kuga, sem videl ogromno trpljenja nedolžnih. Berta mi je povedala, da je bila v poroko s svojim možem prisiljena. Spraševal sem se, kakšne grehe je mogla zagrešiti ta ženska, da si je zaslužila tako pošastno življenje. Pa ne le ona, v nečloveških razmerah so živeli tudi drugi v barakarskem naselju – zakaj je bila ženska v sosednji baraki zapuščena in s Parkinsonovo boleznijo? Ko sem bil postavljen pred vso to trpljenje, sem za svoja vprašanja tako kot Nietzsche našel samo dva odgovora – ali je Bog dober in tem nedolžnim ljudem ne more pomagati ali pa bi jim lahko pomagal, vendar se je odločil, da jim ne bo, in zato ni dober.

Vendar sem kmalu doživel razsvetljenje – v situacijah teh ubogih ljudi nisem več videl Boga, ki ne more ali noče posredovati. Videl sem križanega Jezusa Kristusa. Kristusa sem videl v Berti, v sosedi s Parkinsonovo boleznijo in v vseh drugih. V vseh teh ljudeh sem videl skrivnost Kristusovega križa in nad tem sem bil zelo presenečen. Vprašal sem se: če bi se danes Jezus Kristus vrnil na zemljo, kje bi si želel, da me najde? Vedel sem, da imam odgovor na dlani – ob vznožju njegovega križa. In kje je Kristus križan? V tistih, ki na svojih plečih nosijo največja trpljenja, posledice grehov drugih.

Odlomek iz pričevanja Kika Argüella, začetnika Neokatehumenske poti

V zgornjem odlomku so opisani začetki Neokatehumenske poti, ki jo je Kiko Argüello začel leta 1964 med prebivalci barakarskega naselja Palomeras Altas v Madridu. Skupaj s Carmen Hernández sta ubogim, med katere sta odšla živet, oznanjala evangelij Jezusa Kristusa. Neokatehumenska pot se je razvijala spontano in sproti, temeljila pa je na prenovi, ki jo je začrtal II. vatikanski cerkveni zbor. Sčasoma se je ta »kerygma« oziroma vesela novica o Kristusovi smrti za naše grehe, ki sta jo Kiko in Carmen oznanjala in živela v barakarskih naseljih, udejanjila v katehetski sintezi, ki temelji na trinožniku Božje besede, bogoslužja in življenja v skupnosti. Namen tega trinožnika je formacija kristjanov z odraslo vero, ki bodo s svojim življenjem pričevali za vstalega Jezusa Kristusa in bodo sposobni ljubezni v razsežnosti križa.Image

Neokatehumenska pot v obliki majhnih skupnosti, ki jih sestavljajo osebe različnih starosti in socialnih razmer, živi v naročju župnij, kjer naj bi opravljala poslanstvo Cerkve kot luč, sol in kvas za ta svet. Skupnosti se sestajajo nekajkrat na teden in v občestvu živijo še druga dva stebra trinožnika – bogoslužje in Božjo besedo. Končni cilj poti je namreč uvajanje kristjanov v intimni odnos z Bogom, ki pomaga verniku, da postane dejavni subjekt v Cerkvi in verodostojen pričevalec »kerygme«. Kristjan z odraslo vero lahko namreč brez naporov živi Jezusov govor na gori in ljubi svoje sovražnike ter tako s svojim življenjem v današnjem sekulariziranem svetu pričuje za vstalega Jezusa Kristusa.

Viri: Neocatechumenale Iter, 2008. Neokatehumenska pot: statut. Ljubljana: Neokatehumenski center.

The Origins of the Neocatechumenal Way

 

Zadnja sprememba: nedelja, 24 maj 2015
(3 glasov)

Dodaj komentar


Varnostna koda
Osveži

Glasuj!
Članek je bil prebran 1283-krat.



Napovednik dogodkov

No events


Spletna stran uporablja piškotke. Stopnjo zasebnosti lahko po želji spremenite. - podrobnosti