Jošt | ponedeljek, 05 september 2005

ImageŠe pred nekaj urami sem bil v družbi šestih mladincev in dveh sester usmiljenk na Homcu pri Slovenj Gradcu. Na hribu poleg cerkve stoji dom duhovnih vaj in tam smo preživeli tri dni v prijateljstvu, premišljevanju, petju, pogovorih in veselem druženju, da bi odkrili v čem je skrivnost blagoslova. No, natanko tak naslov se je pred nekaj meseci znašel v mojih rokah, ko sem pregledoval pošto. Z bratom sva na koncu le našla nekaj časa in se odločila, da se udeleživa duhovnih vaj, na katere sva bila povabljena.

Tisto popoldne, ko smo se odpravljali; s seboj sva na koncu vzela tudi sestro, smo pograbili potovalke, jih zbasali v avto in na koncu je ostalo še dovolj prostora za kitaro. Prispeli smo zadnji, kajti na privozu nas je že čakala nasmejana sestra Metka, ki je malo prej klicala 'če je vse vredu', za vogalom pa štirje srednješolci: Neža, Nežka, Jurij in Marko že vsi nestrpno čakajoči na večerjo. Pravzaprav se našemu poznemu prihodu ni čuditi; postanek tu, postanek tam, 24-letna katra (GTL) in skoraj najdaljša možna pot, ki smo jo izbrali na karti Slovenije… Za večerjo je kuharica Monika  pripravila slasten šmoren in naj priznam, da nam je vse tri dni zelo dobro kuhala. Po večerji smo se predstavili; vsak je dobil list, na katerega so mu drugi napisali kdo so, kaj radi berejo, počnejo v prostem času,… nato pa je vse po vrsti predstavil, seveda s pomočjo svojega lista. Ker smo  na duhovnih vajah spoznavali Jožefovo zgodbo, smo si za začetek pogledali film, večinoma leže, nekateri pa že kar miže… :

Naslednje jutro sta nas prebudila glasova sester Metke in Polone ob spremljavi kitare. Le kdo se ob taki budnici nebi predramil? No nekaj časa sem pod spalko razmišljal kako uspe sestri Poloni že navsezgodaj peti tako visoko… In vendar moram priznati, da tako lepega vstajanja zlepa ne doživiš. Po oblačenju in umivanju, smo opravili tradicionalno jutranjo telovadbo, pri kateri se ogreje le tisti, ki lovi-le kdo drug kot jaz!! Ostali del dopoldneva po zajtrku smo preživeli z župnikom iz Šmartnega. Po tem ko je spregovoril nekaj  besed o Jožefu in očetovem blagoslovu, ki ga je spremljal od vodnjaka naprej, nas je poslal v puščavo med kače in škorpijone. :Vsak je imel dobro uro časa, da je malo na samem razmislil o svojem življenju in ga primerjal z Jožefovim. Seveda smo se potem zopet sestali in svoja spoznanja in izkušnje razdelili med druge. Spoznali smo, da nas je pravzaprav v našem življenju vedno spremljal božji blagoslov, vendar včasih tega nismo vedeli, ali pa smo to spoznali šele kasneje, ko smo se ozirali nazaj. Vsak je našel pri sebi kakšne podobnosti z Jožefom, no samo v vodnjak pa zaenkrat še nikogar niso vrgli. : Kratek sprehod po kosilu se je kar prilegel, šli smo namreč do bližnjega športnega letališča in si obenem od daleč pogledali, kje živita Jurij in njegov motor. Bolj ko smo se bližali letališču, bolj je bila 'puščava'  neznosna. Potili smo se pod žarki vročega sonca ter vdihavali prah iz bližnjega dirkališča. Ko smo končno prispeli do letališčne oaze, se je vnel pravi pretep za vodo, ki je bila očitno bolj pripravna za tuširanje, kot za kaj drugega. Na koncu je najbolj nastradala Neža, ki je ni dobila le iz pipe ampak tudi iz pasje skledice, malo pa smo bili mokri tudi ostali… Pri tej igri nas je zalotil svetopisemski Jožef, ki je k nam prišel pod podobo kaplana iz Šmartnega pri Slovenj Gradcu. V roki je držal vrečko z mrzlo pijačo in nas velikodušno povabil do svoje limuzine. Seveda pa Jožef nebi bil Jožef, če nas nebi najprej malo preizkušal. Za začetek smo nabrali 100 storžev, potem pa še odgovarjali na vprašanja kot na primer 'kdo je bil oče Zebedejevih sinov?'ali 'naštej tri imena iz stare zaveze, ki se začnejo na "J"' itd. A na koncu se nas je le usmilil in nam dal, da se pokrepčamo in naberemo novih moči.

Po vrnitvi nas je čakala spoved, še prej pa pošten razmislek ob glasbi in risanju abstraktnih slik, ki naj bi ponazarjale naše grehe. Za večerjo smo jedli pico in spili 7 litrov koka kole, no nekaj jo je ostalo, da smo ob polnoči nazdravili za mojih 18 let, kar bivam na tej naši Zemljici. Sicer pa je bil večer zelo zabaven, saj smo povedali sto in en vic in se pri nekaterih  smejali še preden smo ga povedali do konca. Kasneje smo prepevali, plesali, se igrali družabne igre, med katerimi je bila najboljša tista o 'kravi vodnici'. Če sem iskren je bil že cel dan v znamenju krave, najprej skeč , pri katerem sem bil jaz faraon, Marija in Nežka pa suha in debela krava, potem vici, na koncu pa še ta igra, pri kateri smo mukali kot prave krave.

Naslednji dan je zbujanje potekalo nekako tako kakor prejšnji, le da za spoznanje kasneje. Pred mašo smo dobili nekaj vprašanj na katere  smo potem v skupinah napisali odgovore, nato pa še malo težjo nalogo. Napisali naj bi konec zgodbe in sicer: "kaj bi se zgodilo, če bi se Jožef bratom takoj razodel, ne da bi jih skušal". Nastale so različne zgodbe, od tega, da bi Jožef s svojimi brati zavladal nad celim Egiptom, pa do tega da bi bratje iz strahu zbežali iz Kanaanske dežele daleč stran. Zelo zabavno, a morda precej verjetno verzijo smo napisali z Nežko in Marijo, nato pa jo tudi zaigrali. Govorila je o tem, da bratje Jožefa, po tem ko se jim predstavi, povabijo domov k očetu. A na poti po puščavi podvomijo o tem, da jim je Jožef res odpustil, zato ga postrižejo in zopet vržejo v bližnji vodnjak. Čez čas pride mimo karavana trgovcev, ki so namenjeni v Egipt in bratje Jožefa spet prodajo, pri čemer se pohvalijo, da so neprekosljivi trgovci, saj so 'isto blago dvakrat prodali'. .. :

V tem primeru se Jožefovi bratje niso ničesar naučili, ostali pa so nepovezani in opeharjeni izkušnje, kako se je boriti za svojo družino, za najmlajšega brata, za starega očeta. Mi pa smo v nedeljo popoldne zapuščali Homec polni izkušenj in veselja, saj smo se v slabih treh dneh močno povezali med seboj, predvsem pa veliko nasmejali.

Zadnja sprememba: torek, 13 september 2005
(0 glasov)

Dodaj komentar

Varnostna koda
Osveži

Glasuj!
Članek je bil prebran 4390-krat.

Napovednik dogodkov

No events

Spletna stran uporablja piškotke. Stopnjo zasebnosti lahko po želji spremenite. - podrobnosti